- Reklama -
DomůTechnikaAudio videoHi-Fi značka Onkyo končí, ale její jméno bude žít dál

Hi-Fi značka Onkyo končí, ale její jméno bude žít dál

- Reklama -

Média specializující se na Hi-Fi techniku přinesla zprávu, která řadě audiofilů patrně udělá vrásky na čele – známá japonská značka Onkyo hodila ručník do ringu a po 76 letech existence vyhlásila bankrot. Uznávaný výrobce audio zařízení podal v květnu u okresního soudu v Ósace návrh na vyhlášení konkurzu s celkovými závazky ve výši přibližně 3,1 miliardy jenů (24 milionů dolarů).

Hlavním důvodem jejího zániku je podle některých informací neschopnost držet krok s vývojem situace v posledním desetiletí, kdy uživatelé přecházejí od klasických audio zařízení, jako jsou kompaktní stereo systémy, kdysi hlavní obor podnikání firmy Onkyo, k zařízením, jako jsou chytré telefony pro streamovací služby, uvádí např. web Nikkei Asia.

Společnost se sídlem v Ósace byla před časem vyřazena z burzy a dvě dceřiné společnosti Onkyo, které se zabývaly výrobou a prodejem originálního vybavení, vyhlásily dobrovolný bankrot už v březnu. Od té doby značka Onkyo v podstatě přestala podnikat s výjimkou vedení již prodané dceřiné společnosti.

- Reklama -

Pozitivní je, že Onkyo bude žít dál, a to díky dohodě uzavřené v loňském roce. V září totiž společnost Onkyo prodala svůj hlavní podnik v oblasti domácí audiovizuální techniky společnostem Sharp a Voxx International se sídlem v USA, a divizi věnující se výrobě a vývoji sluchátek či náhlavních souprav předala investičnímu fondu.

Poprvé zazněly pomyslné poplašné zvony v roce 2019, kdy se Onkyo pokusila prodat svou audio divizi společnosti Sound United (mateřské společnosti firem Denon a Marantz) za údajných 73 milionů dolarů, což se jí nepodařilo. Vedení značky uvedlo, že se „snažila udržet podnikání v menším měřítku, ale nedokázala zabránit zhoršování problémů s cash-flow“.

Společnost Onkyo, která byla založena v roce 1946, si vybudovala jméno výrobou kvalitních zesilovačů a brzy se stala oblíbenou také díky špičkovým reproduktorům, gramofonům a stereofonní přijímačům. Nástup přenosných audio přehrávačů a chytrých telefonů však vedl k razantnímu zmenšení trhu s analogovým audio vybavením (např. stereofonními soupravami) a k trvalému poklesu tržeb, což vše vyvrcholilo v roce 2021.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?