Společnost Dow Inc. uvedla jako první na světě na trh recyklovatelné silikonové samolepicí těsnění pro pneumatiky. Ve srovnání se stávajícími výrobky poskytuje materiál s označením SiLastic SST-2650 podle slov výrobce „lehčí, bezpečnější a odolnější řešení“.
Tento těsnicí materiál byl už použit v pneumatikách B-Seals známé značky Bridgestone, která daný typ pneumatiky vyvíjela čtyři roky. Nová silikonová technologie je navržena tak, aby na vnitřním povrchu pneumatiky vytvořila tenkou samolepicí vrstvu, zajišťující odolnost proti propíchnutí, dlouhodobou stabilitu a vzduchotěsnost.
Další výhodou oproti konkurenčním produktům, že zmíněnou vrstvu lze na konci životnosti od pneumatik oddělit, což umožňuje další recyklaci pneumatik i silikonu. Kromě toho se zlepšila zpracovatelnost těsnicího materiálu, což má vliv na zkrácení doby cyklu a snížení nákladů na zpracování.
Těsnící silikon je možno vyrábět na standardním zařízení při pokojové teplotě bez předčištění a předkomponování. Bridgestone uvedl, že přibližně třetina všech nových osobních vozidel prodaných v USA není vybavena rezervní pneumatikou, a typ B-Seals by se tak mohl stát vhodným řešením pro prodlouženou mobilitu.
Navíc atributy udržitelnosti běžných dojezdových či samouzavíracích pneumatik jsou značně omezené, což má ve finálním stádiu za následek nerecyklovatelné pneumatiky. Kromě toho složitý proces nanášení při vysokých teplotách a nutnost rozsáhlého laserového čištění povrchu pneumatiky před nanesením standardního povlaku zvyšují spotřebu energie a dopad na životní prostředí během výroby.
Společnost Bridgestone bude zpočátku nabízet obutí kol s těsnicí technologií B-Seals výrobcům originálního vybavení elektromobilů.