Traktor Fastrac Two společnosti JCB, řízený bývalým motocyklovým závodníkem Guyem Martinem, získal jako nejrychlejší stroj dané kategorie zápis do Guinnessovi knihy rekordů. V testu probíhajícím na letišti Elvington ve Velké Británii zaznamenal modifikovaný traktor průměrnou rychlost 217,568 km/h na obousměrné trati, přičemž maximální rychlost činila 247.470 km/h.
Díky tomuto výkonu se podařilo překonat předchozí rekord 166,7 km/h, který předtím opět stanovil Guy Martin s jiným upraveným speciálem JCB Fastrac. Britský specialista (JCB) na stavební a zemědělské stroje zřejmě nebyl s původním rekordem, kterého dosáhl JCB Fastrac, příliš spokojen, a tak postavil radikálnější stroj.
V případě modelu Fastrac Two Jak se samozřejmě jedná o technologickou lahůdku, posouvající hranice konstrukce traktorů směrem, kterým se tento typ užitkového vozidla nikdy neměl vydat. Na rozdíl od většiny traktorů je sériový JCB Fastrac, z něhož speciál volně vychází, vybaven plným odpružením vpředu i vzadu, což oproti konkurenci zajišťuje lepší chování na silnici.
Tím ale podobnost se standardním Fastrackem v podstatě končí, protože nejrychlejší traktor na světě je ze zcela jiného těsta než sériový model. Začněme tím, že disponuje výkonem 1 016 koní při 3 150 ot/min a točivým momentem přes 2 500 Nm z razantně modifikovaného šestiválcového turbodieselového motoru JCB Dieselmax o objemu 7.2 litru.
Oproti sériovému motoru je modernizovaná verze vybavena větším turbodmychadlem s tlakem pěti barů, elektricky poháněným turbodmychadlem, udržujícím turbo v chodu při nízkých otáčkách, vstřikováním vody a chlazením plnicího vzduchu pomocí ledových nádrží, což se ukázalo jako nezbytné pro snížení teploty nasávaného vzduchu zhruba o 50 stupňů Celsia. Inženýři také upravili výfukové potrubí pro zlepšení průtoku.
Připočtěme sníženou karoserii, aerodynamickou sadu Williams Advanced Engineering a nespočet dalších úprav, včetně šestistupňové manuální převodovky ZF pro nákladní automobily s H-vzorem, a můžeme začít chápat, jak mohl JCB Fastrac Two, který při ostrých testech na letišti musel brzdit s pomocí padáku, překročit rychlost 240 km/h.