Sériově vyráběné supersporty mají nového krále rychlosti, kterým se stal model Tuatara z produkce malé americké značky Shelby SuperCars (SSC). A není to první úspěch vozu tohoto výrobce – v roce 2007 verze SSC Ultimate Aero TT pokořila legendární Bugatti Veyron, když dosáhla limitu 412 km/h a Veyron s naměřeným maximem 407 km/h tak odsunula na druhou pozici.
Tuatara tento rekord opět posunula, a to na neuvěřitelných 508.73 km/h, které komisaři zaznamenali při obousměrném testu (484,53 / 532,92 km/h) konaném na uzavřeném úseku silnice State Road 160 blízko nevadského Las Vegas. V kokpitu seděl zkušený Oliver Webb, jenž má kromě jiného na kontě účast v závodě 24 h. Le Mans. Podle Webba mělo auto dostatečnou rezervu pro zajetí ještě lepšího času, ale v daných jízdách jej občas limitoval silný boční vítr.
Nicméně i přesto došlo k překonání několika rychlostních milníků, nastavených zprvu dalším zástupcem Bugatti, novějším Chironem Super Sport 300+, z něhož tovární pilot Andy Wallace dostal 490.98 km/h a překonal tak magickou hranici 300 mil za hodinu. Test ovšem probíhal na okruhu VW, nehledě na to, že Chiron se neřadí k sériově produkovaným autům, ale v té době stále ještě patřil mezi prototypy.
Neodolalo ani deset let staré maximum Veyronu Super Sport (431 km/h) a Tuatara sesadila z trůnu i superrychlíka Agera RS od švédského Koenigseggu, jenž si před čtyřmi lety připsal 447.19 km/h. Novinka od Shelby SuperCars, vyráběná v richlandských dílnách ve státě Washington, navíc absolvovala testovací jízdu se standardními pneumatikami i palivem, při jehož využití nabízí duálně přeplňovaný osmiválec o obsahu 5.9 litrů výkon 1 350 koní.
V případě použití směsi E85 by se měl špičkový výkon zvednout až na 1 750 koní, což by vozu s plnou hmotností pouhých 1 400 kg a motýlím systémem uzavírání dveří přidalo pořádnou porci větru do plachet. Cena základního provedení Tuatary byla nastavena na cca 1.6 milionu dolarů a na trhu se má objevit série v počtu 100 kusů.