- Reklama -
DomůMotoSoutěžní Ferrari 300 Michaela Schumachera je na prodej

Soutěžní Ferrari 300 Michaela Schumachera je na prodej

- Reklama -

Speciál F1 Ferrari 300, s nímž Michael Schumacher prohrál v roce 1998 souboj o mistra světa šampionátu Formule 1 v Suzuce s Mikou Hakkinenem z McLarenu, je opět k mání, tentokrát s vyvolávací cenou 4.9 milionu dolarů. Vůz, jenž v Schumacherových rukou získal také pole position a skončil druhý ve Velké ceně Lucemburska na Nürburgringu, nakonec zůstal v sezoně 1998 čtyři body za Hakkinenem. Model s motorem je k dispozici prostřednictvím webu duPont Registry.

Konkrétní exemplář Ferrari 300 je pravděpodobně jedním z nejikoničtějších soutěžních monopostů Ferrari F1 všech dob, a také jedním z pouhých devíti modelů, které kdy byly vyrobeny. Používá motor V10 o objemu tří litrů s výkonem 600 kW a 18 000 otáčkami za minutu.

Ačkoli nabídka neinzeruje, o který ze série devíti vozů se jedná, sourozenecký podvozek 183 se v roce 2014 prodal v aukci Barrett-Jackson Scottsdale za 1.7 milionu dolarů, a to pouhé dva roky poté, co se v Londýně vydražil za sumu pohybující se okolo 520 000 dolarů, což představuje více než třistaprocentní finanční nárůst.

- Reklama -

Přes to, že se Schumacher v japonské Velké ceně 1998 kvalifikoval z pole position, závod se mu nepovedl ještě před startem, když se zastavil ve formovacím kole, což znamenalo, že následně vyjížděl z chvostu startovního roštu. Prodíral se skupinou až na třetí pozici, když najel na trosky z předchozí kolize dvou jiných vozů a o tři kola později mu praskla pneumatika. Hakkinen si tak dojel pro svůj první titul mistra světa Formule 1.

„Především chci pogratulovat Mikovi Hakkinenovi a jeho týmu,“ řekl tehdy Schumacher. „V průběhu celé sezony předváděli lepší výkony, a tak si titul zaslouží. Myslím, že jsme tento šampionát neprohráli v Suzuce, ale v počátečních fázích sezóny, kdy jsme byli příliš pozadu.“

„Necítím se příliš zklamaný, protože si myslím, že tým může být hrdý na to, čeho jsme v této sezoně dosáhli. Je mi smutno za kluky, protože všechna jejich tvrdá práce se nakonec nevyplatila. Motor se zastavil, protože se neuvolnila spojka a já nevím proč. Veškerá práce tento víkend pak přišla vniveč, protože jsem musel startovat zezadu. Prvních pár kol byla zábava. Všichni ostatní jezdci byli velmi féroví a nesnažili se mi znepříjemňovat život. Nečekal jsem, že mi praskne zadní pneumatika, protože jsem měl problémy s píchlou přední, která způsobovala velké vibrace.“

Häkkinen vyhrál šampionát i v následujícím roce, ale Schumacher nakonec získal pět titulů Formule 1 za sebou v letech 2000 až 2004, čímž si upevnil pozici jednoho z nejlepších jezdců všech dob.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?