- Reklama -
DomůLifestyleCestováníNápis Hollywood oslaví stovku v novém kabátu

Nápis Hollywood oslaví stovku v novém kabátu

- Reklama -

Ikonická konstrukce nesoucí nápis Hollywood, ležící na svahu nad losangeleskou čtvrtí Tinseltown, brzy oslaví sto let existence a radnice města se rozhodla dát stavbě před jejím kulatým výročím nový facelift. Devítipísmenná dominanta vypadá už delší dobu skoro stejně, ale v minulosti měl tento symbol filmového průmyslu trochu jinou podobu.

Artefakt, který při návštěvě Los Angeles musí vidět většina filmových fanoušků nebo turistů, nesl původně nápis Hollywoodland a v roce 1923 byl obchodníkem Harrym Chandlerem postaven jako reklama na luxusní realitní projekt. V roce 1949, kdy filmový průmysl vstoupil do zlatého věku, však nechala Hollywoodská obchodní komora poslední čtyři písmena odstranit.

Nápis byl v průběhu desetiletí dále průběžně opravován a v roce 1978 došlo dokonce ke kompletní přestavbě zahrnující mimo jiné i stabilnější ukotvení konstrukce. Rozsáhlou renovaci v ceně cca 250 000 dolarů, tehdy formou sbírky zaplatily známé osobnosti, například zakladatel magazínu Playboy Hugh Hefner, který uspořádal v sídle Playboye opulentní benefiční večírek.

- Reklama -

Naposledy byl „Hollywood“ natřen v roce 2012. Monument na svahu kopce Mount Lee nyní opět prošel omlazovací kůrou, kdy 14 metrů vysoká písmena dostala novou základovou vrstvu, kterou poté překryla vrstva sněhobílého laku.

Nejnovější renovace zabrala desítce natěračů osm týdnů práce a celkově bylo spotřebováno asi 1500 litrů podkladové plus finální vysoce reflexivní bílé barvy HR White SW 7757 od výrobce Sherwin Williams.

„Děláme to zhruba každých deset let. To je přibližný životní cyklus barvy. Chceme, aby jeden ze symbolů města byl v nejlepší kondici. Tento nápis je chloubou Los Angeles a my jsme nadšeni, že fanoušci po celém světě uvidí tuto proměnu k výjimečnému stému výročí,“ řekl Jeff Zarrinnam, předseda organizace Hollywood Sign Trust.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?