- Reklama -
DomůMotoHybridní baterie Morand s extrémně rychlým dobíjením

Hybridní baterie Morand s extrémně rychlým dobíjením

- Reklama -

Většina výrobců automobilových baterií se při vývoji svých výrobků snaží nejen navyšovat jejich kapacitu, ale také rychlost, za jakou je akumulátor schopen dobít větší část energie. V daném oboru působí i švýcarský technologický start-up Morand, který představil průlomovou technologii skladování energie Morand eTechnology, jež dokáže dobít akumulátor menšího městského elektromobilu na hodnotu 80 procent za pouhých 72 sekund. Unikátní hybridní systém kombinuje koncepci ultrakondenzátoru s vlastnostmi chemické baterie, díky čemuž vytváří odolný a ultrarychlý energetický paket, jehož opětovné nabití trvá rychleji než klasické tankování.

Technologie je ideální pro aplikace, které vyžadují rychlé nabíjení trvající přibližně 5 minut nebo méně. To otevírá možnosti pro nespočet aplikací, od městských automobilů a dronů až po elektrokola a e-koloběžky, robotiku, vojenskou techniku, železniční lokomotivy atd.

Pakety eTechnology využívají v rámci exkluzivního partnerství inovativní články hybridních ultrakondenzátorů (HUC) od společnosti Sech SA. Tyto články se používají v kombinaci s pokročilými řídicími jednotkami, aby bylo bezpečně dosaženo mimořádně vysoké úrovně výkonu. Nezávislé testy společnosti Geo Technology přesvědčivě prokázaly schopnost Morand eTechnology dobít testovací 7.2 kWh jednotku za 120 s (98% nabití) při proudu až 900 A / 360 kW.

- Reklama -

Ačkoli existuje řada technologií, které dokážou rychle nabíjet a vybíjet, jsou téměř vždy omezeny počtem cyklů, proveditelných před degradací kapacity. Způsob vyvinutý Morandem tak činí s mnohem větší odolností než jiné systémy. Testy u těchto akumulátorů prokázaly schopnost absolvovat více než 50 000 cyklů, přičemž nejdéle pracující testovací jednotka se nyní blíží 70 000 cyklů.

Na rozdíl od běžných lithium-iontových baterií je eTechnology výrazně méně závislá na materiálech, jako je lithium a kobalt. Přestože se v nich určité množství lithia používá, jsou tvořeny především hliníkem, grafenem a uhlíkem. Klíčovou součástí nabídky společnosti Morand je systém protipožární ochrany, který je již nyní špičkou na trhu a prochází dalším vývojem.

Připraveny jsou už expanzivní plány na zvýšení výroby, což eTechnology může přiblížit cenové paritě s lithium-iontovými řešeními. Dalším důležitým aspektem je celkový životní cyklus úložného systému. Při pětinásobném nebo desetinásobném počtu možných cyklů vybíjení mohou být dlouhodobé provozní náklady podstatně nižší než u ekvivalentního lithium-iontového systému.

Benoît Morand, zakladatel a výkonný ředitel firmy, k tématu uvedl: „Jedná se o neuvěřitelný průlom v systémech skladování energie, který má potenciál způsobit revoluci v mnoha průmyslových odvětvích a výrazně posunout vpřed řadu podniků zabývajících se mobilitou. Věřím, že eTechnology brzy najde široké uplatnění jako řešení pro určité aplikace.“

„Zatímco mnoho takových technologií je ohlášeno a nedostane se dále, my uvádíme eTechnology s fungujícími systémy v akci již dnes. Náš testovací a vývojový program byl rozsáhlý, ale tvrzení jsme si ověřili i nezávislými testy. Nyní se s naším výrobním partnerem zaměřujeme na rozšiřování, hledáme další investice a dokončujeme dohody pro řadu klíčových aplikací, včetně dronů a elektronických kol.“

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?