- Reklama -
DomůMotoFerrari 296 GTB: ikonická značka hlásí návrat k šestiválci

Ferrari 296 GTB: ikonická značka hlásí návrat k šestiválci

- Reklama -

Není třeba zoufat nad elektrifikovanou budoucností, pokud bude plná nádherných vozů, jako je Ferrari 296 GTB z ročníkové série 2022, u něhož výrobce poprvé po téměř půlstoletí použil šestiválcový motor o objemu 3 litrů. Další premiéru představuje z pohledu maranellské značky integrace hybridního systému, tvořeného zmíněnou jednotkou V-6 o výkonu 654 koní a točivým momentem 546 Nm, doplněnou elektrickým motorem, který celkový výkon posílí na 818 koní a také zajistí úctyhodné zrychlení z nuly na stovku za 2.9 s.

Díky této technologii si může řidič užít následné zrychlení na hranici 200 km/h za 7.3 s a na okruhu i maximální rychlost 330 km/h. Samotnému elektromotoru, uloženému mezi šestiválcem a převodovkou, dodává energii mohutná baterie ukrytá pod podlahou. Pouze s využitím této jednotky je auto schopno urazit vzdálenost cca 25 kilometrů.

Moderně pojatý supersport 296 GTB tentokrát nemá elektrifikovanou přední nápravu, což šetří hmotnost a zachovává dynamickou čistotu pohonu zadních kol. Šestiválec Ferrari je odborníky přirovnáván k motoru, jímž je osazen konkurenční McLaren Artura, čemuž odpovídá mimo jiné i úhel náklonu 120 stupňů, ponechávající dostatek prostoru pro umístění turbodmychadel – oba výrobci používají symetrická protiběžná turbodmychadla pro optimální proudění výfukových plynů.

- Reklama -

Oba motory točí až 8 500 otáček za minutu, jejich hybridní protějšky využívají točivý moment a čerpají energii z akumulátorů s kapacitou necelých 7.5 kWh. Ferrari uvádí, že jeho V-6 je odvozen od generátorové kinetické jednotky (MGU-K) převzaté z vozů Formule 1. Obě značky přenášejí výkon na vozovku prostřednictvím osmistupňové dvouspojkové převodovky transaxle, zatímco třetí spojka odděluje standardní motor od elektromotoru a hnacího ústrojí.

Vnější sací potrubí Ferrari je přišroubováno přímo k hlavám válců, aby se zkrátila cesta nasávaného vzduchu, zmenšila velikost sacích kanálů pro efektivnější dynamiku kapalin a zkrátila doba náběhu. Díky odolnějším slitinám mohou lopatky turba rotovat až do 180 000 otáček za minutu, což zvyšuje účinnost o 24 procent a snižuje prodlevu.

O plynulý přechod z elektrického pohonu na spalovací a zpět se stará akční člen TMA (Transition Manager Actuator). Druhé řízení výkonu eManettino, umístěné na volantu, umožňuje řidiči volit mezi čtyřmi následujícími režimy:

eDrive: dojezd pouze na elektromotor s rychlostí do 84 km/h
Hybrid: výchozí režim, který upřednostňuje efektivní jízdu
Performance: motor běží stále, prioritou je výkon a nabíjení baterie
Qualify: maximální výkon se sníženým nabíjením baterie

Co se týká designu, 296 GTB 2022 čerpá inspiraci z modelu Ferrari 250 LM z roku 1963, a to zejména způsobem integrace vstupů vzduchu do zadních blatníků a použitím svislého zadního okna. Z aerodynamického hlediska se model spoléhá především na vedení vzduchu pod vozem, které vyvíjí přítlak, takže kapotáž postrádá výrazná křídla. Aktivní spoiler umístěný pod vozem a integrovaný do zadního nárazníku se v případě potřeby rozevírá, aby zvýšil přítlak (předchozí podobná zařízení se nasazovala za účelem snížení odporu vzduchu).

Kromě provedení 296 GTB 2022 připravilo Ferrari i odlehčenou „závodní“ variantu Asseto Fiorano. Speciální paket sestávající z kevlarových komponent a dalších součástí je k mání za příplatek zhruba 40 000 dolarů, který je nutno připočíst k základní cenovce přesahující hranici 320 000 dolarů. Vrcholné provedení tedy v přepočtu vyjde na cca 7.7 milionu korun.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?