- Reklama -
DomůTechnikaAplikace, weby apod.Facebook odstraní tisíce reklam s citlivou tématikou

Facebook odstraní tisíce reklam s citlivou tématikou

- Reklama -

Společnost Facebook Inc oznámila, že plánuje odstranit tu část reklam, která se týkají citlivých témat, jako jsou kampaně založené na interakci s obsahem týkajícím se rasy, zdraví, náboženských praktik, politického přesvědčení nebo sexuální orientace. Sociální síť, která nedávno změnila svůj název na Meta, dosahuje naprosté většiny svých příjmů prostřednictvím digitální reklamy, a v posledních letech byla pod intenzivní kontrolou kvůli porušování reklamních pravidel.

Facebook na svém blogu uvedl příklady kategorií tzv. cílení, které již nebudou na jeho platformách povoleny Jedná se například o témata „povědomí o rakovině plic“, „Světový den diabetu“, „kultura LGBT“, „židovské svátky“ nebo „politické přesvědčení“ či „sociální otázky“. Ke změně by mělo dojít 19. ledna 2022.

Společnost se setkala s kritikou směřující na nastavení tzv. mikrocílení a určitou formu zneužívání, jako je diskriminace inzerentů nebo cílení na zranitelné skupiny. V roce 2019 souhlasila s provedením změn ve své reklamní platformě v rámci urovnání sporů týkajících se diskriminace v oblasti bydlení.

- Reklama -

„Od odborníků jsme si mohli vyslechnout obavy, že takové možnosti cílení by mohly být využívány způsobem, který by vedl k negativním zkušenostem pro lidi z nedostatečně zastoupených skupin. Rozhodnutí odstranit tyto možnosti podrobného cílení nebylo snadné a víme, že tato změna může mít negativní dopad na některé podniky a organizace,“ uvedl v příspěvku Graham Mudd, viceprezident Facebooku pro produktový marketing reklam, a dodal také, že někteří reklamní partneři se obávají, že nebudou moci tyto reklamy využívat k vytváření pozitivních změn.

Schopností reklamních algoritmů navrhovaných na míru využívají inzerenti širokého zaměření, včetně politických kampaní a skupin zabývajících se sociálními tématy. Klienti mohou na platformách Facebooku stále cílit na publikum podle polohy, využívat vlastní seznamy zákazníků, oslovovat vlastní příznivce a posílat reklamy lidem s podobnými charakteristikami jako tito uživatelé.

Daný krok představuje klíčový posun v přístupu Facebooku k sociální a politické reklamě, ačkoli se neočekává, že by měl zásadní finanční dopady. Generální ředitel Mark Zuckerberg například v roce 2019 odhadoval, že reklamy politiků budou tvořit méně než půl procenta příjmů Facebooku v roce 2020.

Otázka politické reklamy na platformách sociálních médií, včetně toho, zda by měl být obsah reklam politiků ověřován podle faktů, vyvolala kolem amerických prezidentských voleb velkou debatu mezi veřejností, zákonodárci a společnostmi. Konkurenční Twitter v roce 2019 politickou reklamu zcela zakázal, ale Facebook již dříve uvedl, že nebude omezovat způsob, jakým političtí inzerenti oslovují potenciální voliče.

Síť Facebook, která nyní umožňuje uživatelům zvolit si zobrazení menšího počtu reklam souvisejících s tématy, jako je politika a alkohol, zároveň uvedla, že počátkem příštího roku poskytne lidem větší kontrolu nad zobrazovanými reklamami, včetně projektů týkajících se hubnutí, hazardních her apod.

- Reklama -
- Reklama -

Poslední přidané

- Reklama -

Neuniklo vám?