Letadlo Spirit of Innovation společnosti Rolls-Royce, poháněné bateriemi, dosáhlo při testech maximální rychlosti 623 km/h za hodinu, což mu zajistilo rekord v kategorii plně elektrických strojů. Další doposud platné rekordy této kategorie padly také při letech na tříkilometrové trati, kdy Spirit of Innovation dosáhl průměrné rychlosti 555 km/h, čímž překonal dosavadní rekord o cca 212 km/h, a na patnáctikilometrové trati zvládl letoun rychlost 531 km/h. Tým také překonal rekord v nejrychlejším výstupu do výšky 3 000 metrů, když zaznamenal čas 202 sekund a překonal předchozí limit o celou minutu.
Letadlo bylo poháněno motorem o výkonu 400 kW (cca 545 koní) s bateriovým blokem, který má podle společnosti Rolls-Royce nejlepší hustotu energie ze všech akumulátorů používaných v letectví. Napájecí set obsahuje šest tisíc článků, kterí by mohly podle informací značky dobít až 7500 mobilních telefonů.
Hlavní překážkou použití baterií jako zdroje energie v letadlech je jejich hmotnost. Napájecí systém váží 700 kg, zatímco drak letadla dalších 300 kg. Každým rokem však dochází k pokroku, který umožňuje vtěsnat do jednoho kilogramu více energie. Rolls-Royce doufá, že tuto technologii využije v menších letadlech, která by mohla sloužit jako letecké taxíky a převážet cestující na vzdálenost přibližně 160 km, a to bez emisí a s velmi tichým provozem.
Pilot jednomístného dolnoplošníku a šéf leteckých operací Phill O’Dell popsal akci jako „vrchol své kariéry“ a „významnou událost“ pro celý tým, jenž na vývoji tohoto speciálu pracoval. Předchozí rychlostní rekord vytvořil v roce 2017 akrobatický letoun Extra 330 LE z produkce divize Siemens eAircraft, který dosáhl rychlosti přes 400 km/h.
Letadlo bylo postaveno s rozpočtem 6 milionů liber, z poloviny financovaným britskou vládou. Společnost Rolls-Royce spolupracovala s firmou Electroflight se sídlem v Gloucestershire, která vyvinula bateriový systém, a také společností YASA, vyrábějící elektromotory pod koncernem Mercedes-Benz.
Spirit of Innovation je díky špičkovému času rychlejší než jakýkoli vlak, i když k překonání rychlostního rekordu letounů s pístovým pohonem, činícím 856 km/h, kterého v roce 2017 dosáhl upravený P-51 Mustang, bude mít ještě daleko. Mezi turbovrtulovými stroji drží prvenství model Piaggio P.180 Avanti s rychlostí 927 km/h, která byla dosažena v roce 2003.