Vyšetřovatelé australského úřadu pro bezpečnost letecké dopravy oznámili, že obnovili pátrání po letu MH370 malajsijských aerolinií s 239 cestujícími na palubě, který zmizel z radarů 8. března 2014. Trosky trupu letadla nebyly nikdy nalezeny, přestože mezinárodní pátrací akce za 200 milionů dolarů pokryla více než 120 000 metrů čtverečních a trvala čtyři roky. Důvodem návratu k pátrání je informace britského inženýra Richarda Godfreyho, jenž tvrdí, že určil přesnou polohu vraku, a to pomocí technologie pracující s rádiovými vlnami, jejichž signál je narušován leteckým provozem.
Godfrey připravil zprávu, v níž vyjádřil přesvědčení, že pozůstatky letu MH370 se nacházejí 4000 m pod hladinou 1933 km západně od Perthu, v oblasti úpatí podmořské plošiny Broken Ridge. Hlavní komisař úřadu ATSB (Australian Transport Safety Bureau) Angus Mitchell doufá, že „největší nevyřešenou záhadu naší doby“ se nyní podaří vyřešit. „Procházíme všechny staré údaje a hledáme vše, co mohlo být přehlédnuto,“ řekl. „Protože zpráva situuje letadlo do oblasti, kterou jsme již prohledali, provádíme revizi dat, která tam máme, a to ve spolupráci s organizací Geoscience Australia.“
Mitchell dodal, že Godfreyho informace a podrobný průzkum s pomocí rádiové technologie WSPR (Weak Signal Propagation Reporter) jsou důvěryhodné a konečným cílem akce je zajistit uzavření celého případu a klid rodinám těch, kteří na palubě letu MH370 zahynuli.
Podle populární teorie uznávané letecké novinářky Christine Negroni došlo v kabině letadla k prudké dekompresi tlakového systému, který vysál veškerý kyslík. Předpokládá se, že když byl kapitán Zaharie Ahmad Shah na chvíli mimo kokpit, převzal řízení letadla první důstojník Fariq Abdul Hamid.
Negroni uvažuje, že druhý pilot Hamid by měl s nulovým přístupem ke kyslíku velký problém – i kdyby měl masku, nebyl by schopen jasně myslet a během krátké doby by se dostavily svalové křeče. Proto se Negroni domnívá, že letadlo bylo přepnuto do „pohotovostního režimu“, místo toho aby přešlo do nouzového stavu. Tím by se teoreticky dalo vysvětlit, proč signál odpovídače přestal fungovat a dispečeři sice stále viděli letadlo na radaru, ale nemohli určit jeho výšku.
Kromě toho letadlo stále někdo řídil – a letěl s ním po bizarním kurzu, který se stáčel na jihozápad, pak na sever a následně na jih. „Když si uvědomíte, jak zmatená musela být Fariqova mysl, vidíte mnoho způsobů, jak lze vysvětlit podivnou dráhu letu MH-370,“ říká Negroni a dodává: „Myslím, že nedostatečným okysličením mozku už Fariq ztrácel schopnost reálně uvažovat.“ Letadlo pak letělo ještě několik hodin, pravděpodobně na autopilota, a poté zmizelo.